העולם נושא עיניו לחלל ולמיליארדרים שהציבו אותו כיעד התיירותי הבא – סר ריצ’ארד ברנסון, מייסד וירג’ין גאלקטיק, וג’ף בזוס מייסד אמזון, שמתוכנן לטוס לחלל על החללית New shepard של חברת Blue Origin שבבעלותו.
“אין ספק ששוק תיירות החלל בישראל הולך להיות גדול, חלק עצום מאנשי ההייטק שעושים אקזיטים חולמים על טיסה לחלל מאז ילדותם, כמוני”, אומר אלירון ירון, מנכ”ל Galactic Dreamlines, סוכנות הנסיעות הישראלית הראשונה המתמחה בתיירות חלל, שהוקמה כדי לשווק את טיסות וירג’ין גלאקטיק בישראל, וכיום מייצגת בישראל חברות תיירות חלל.
“אי אפשר יהיה לעמוד בביקוש”
“בעשור הקרוב אנחנו מתכננים להטיס לחלל לפחות 300 ישראלים, בכלי טייס שונים – חלקם לטיסות לחלל הקרוב-תת מסלוליות, וחלקן יהיו למסלול, לתחנות חלל, ולבתי מלון שייבנו בשנים הקרובות וינועו סביב כדור הארץ. יש הרבה יותר מ-300 שמעוניינים, אבל להערכתי אי אפשר יהיה לעמוד בביקוש הרב לטיסות החלל הפרטיות כיוון שאין מספיק חלליות והמקומות מוגבלים.
“הרבה לקוחות מתעניינים מתקשרים אליי לאחרונה, למרות שאנחנו עדיין לא יכולים למכור כרטיסים בפועל עד להודעה חדשה. נראה שגם אם אחת הטיסות הקרובות תתרסק, זה לא ישפיע על התור הארוך – אנשים לא מפסיקים לטוס רק כי מטוס התרסק”, מספר ירון.
“המחיר יירד ל-30 אלף דולר תוך עשור”
“יש כאן מהפכה אמיתית – אם עד היום תיירות חלל היתה עניין מסובך מאוד, ודרשה תשלום של עשרות מיליוני דולרים ושהות של שבוע בתחנת החלל הבינלאומית, החלליות החדשות הן סיפור אחר לגמרי. הכרטיסים לטיסות חלל תת-מסלוליות עלו כ-250,000 דולר, אבל להערכתי ירדו תוך עשור לכ-30,000 דולר. התהליך יהיה הרבה יותר נוח ותיירותי ולא יצריך אימונים ממושכים של חודשים.
“טיסת חלל תת מסלולית משולה לזריקת חפץ לגובה של 100 קילומטר וקליטתו בשלום בחזרה. ובפועל מדובר בטיסה קצרה לחלל במהלכה תיירי החלל החדשים יחוו 4 או 5 דקות של חוסר משקל ואת ההזדמנות לראות את כדור הארץ מלמעלה, ויחזרו לישון בבית המלון שלהם, על כדור הארץ, כבר באותו לילה, אחרי קבלת כנפי אסטרונאוט. מדובר כאן על שוק חדש לגמרי שמאפשר אטרקציה של פעם בחיים”, הוא מסכם.