יום שלישי, 8 אוקטובר, 2024

איך אנשים עושים כסף באינטרנט? אלו 5 השיטות העיקריות

.
צילום: Shutterstock

כל מה שצריך זה מחשב וחיבור לאינטרנט - וגם אתם תוכלו להיות נוודים דיגיטליים שמרוויחים כסף מכל מקום בעולם. איך עושים את זה? כל הסודות בכתבה הבאה

אם אתם מתעניינים בעבודה עצמאית מהבית, כנראה שיצא לכם להיתקל לפחות פעם אחת בסרטון או אתר שמבטיחים לכם להתעשר בקלות.

אז לפני הכל, חשוב לנו להבהיר שלמרות שאפשר לעשות אחלה כסף באינטרנט גם מבלי להשקיע ישירות במניות או בערוצים פיננסים מסורתיים, כן דרוש כאן תהליך למידה עם הרבה עבודה קשה, לפחות בחודשים או אפילו בשנה או השנתיים הראשונות. רוצים להתחיל? הנה חמש הדרכים הכי טובות לעשות את זה.

 

1. פתיחת חשבון באמזון או ebay

את ebay ואמזון אין צורך להציג: מדובר בשני אתרים שכל אחד יכול לקנות בהם מגוון של מוצרים בכל קטגוריה (חוקית) שניתן לחשוב עליה, החל ממחשבים ועד למטבעות עתיקים.

פתיחת חשבון סוחר בשני האתרים האלו מאפשרת לכם למכור מוצרים בשיטת המכרזים (בעיקר ב-ebay) או עבור מחיר קבוע מראש (בעיקר באמזון). ואם אתם מדמיינים לעצמכם ריצה הלוך ושוב אל סניף הדואר המקומי או רכישה של ארגזים בסיטונאות, כדאי לדעת שזה ממש לא חייב להיות כך: קיימת אפשרות לרכוש מוצרים מראש ולאחסן אותם במחסנים (לדוגמה, באלו של אמזון). שיטה אחרת היא לקנות את המוצרים מהספק  רק לאחר שאתם מבצעים מכירה ללקוח שלכם, וגם כאן הוא זה אשר יטפל בכל העניין הלוגיסטי.

למעשה, החלק הלוגיסטי הוא הרבה פעמיים החלק היותר הקל. החלק המורכב, שיכול להבדיל בין הצלחה לכישלון, הוא בחירת הנישה הנכונה, בניית התמחור הנכון ובעיקר קידום החשבון שלכם מעלה בתוצאות החיפוש הפנימיות.

ניתן ללמוד זאת לבד באמצעות האינטרנט או באמצעות מגוון של קורסים מקצועיים שכדאי לבדוק היטב לפני שנרשמים אליהם (רצוי במיוחד להיזהר ממי שמציע לכם כסף קל בזמן קצר). שיטת לימוד זו תבטיח לכם גם לקיחת סיכונים קטנים יותר בהתחלה עד שתצליחו לגדול.

2. פתיחת חנות וירטואלית

מעדיפים למכור לקהל היעד המקומי? תוכלו תמיד לפתוח חנות וירטואלית בנוסף לחנות הפיזית שכבר יש לכם או אפילו במקומה (גם כאן יש אופציות לניהול הלוגיסטי על ידי חברה חיצונית).

לעומת חשבון סוחר, היתרון הוא שהתחרות נמוכה יותר, ובאמצעות תהליך נכון של קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן (מודעות גוגל או פייסבוק), תוכלו למשוך אליכם הרבה לקוחות מבלי להיות תלויים באקו-סיסטם של אמזון או פייסבוק. כמו כן, יש מגוון גדול מאוד של פלטפורמות לבחור מהן וביניהם גם מספר פתרונות מקומיים כגון e-shop, קונימבו, חנות של ישראכרט ועוד. אם תחליטו בכל זאת למכור גם לחו”ל, יש את Shopify.

קחו בחשבון שבדרך כלל תצטרכו לחבר את החנות למערכת סליקה מקומית ומערכת ניהול חשבונות, אך מרבית החנויות היום מאפשרות לעשות זאת בקלות דרך אינטגרציות עם שירותים כמו “רווחית” או “חשבונית ירוקה”.

3. תוכניות שותפים

תוכנית שותפים היא עוד מודל עסקי פופולארי באינטרנט, אך הוא לא בהכרח דורש מכם למכור.

בתוכנית השותפים ישנם שני צדדים: צד אחד של הסוחרים אשר מוכרים מוצרים או שירותים, וצד שני של השותפים / מפיצים שמפיצים את המוצרים הנ”ל (אומנם גם המוכרים הם שותפים, אבל בדרך כלל המונח מתייחס אל המפיצים). בין שני הצדדים קיים תיווך של מערכת טכנולוגית. למשל: הסוחר יכול להעלות לרשת שלו באנרים, עמודי נחיתה או לפרסם כתבות, מהם יגיעו הלידים או המכירות. השותף יכול מצדו להעלות את הבאנרים או הקישורים באמצעות המערכת. כל באנר או קישור מקבלים קוד ייחודי באמצעותו מזוהה השותף.

ברגע שהמערכת מזהה לחיצה, מילוי טופס, ליד או מכירה שהגיעה מאחד השותפים (במסגרת הזמן שנקבעה מראש), היא מתגמלת אותו. התגמול יכול להתבצע על בסיס כל אחת מהפעולות האלו או על בסיס כמה פעולות שמתרחשות בשרשרת. הסוחר גם יכול לבחור לתת בונוסים לשותפים שהגיעו לסף מסוים של פעולות כגון 10 הפניות בחודש.

אם קידום אתרים או בניית אתרים באופן עצמאי זורמים בדם שלכם, תוכלו לבחור בתפקיד השותף / מפיץ. לעומת זאת, אם אתם חזקים יותר בשיווק או מכירות, תוכלו להיות אותו הצד שנהנה מחשיפה וקידום תמורת עמלות.

4. הטמעת מודעות או באנרים

אם מסתכלים על מגוון האתרים ברשת, הרי שרוב אתרי התוכן שאינם תדמיתיים כגון אתרי חדשות מתבססים על פרסום. הפרסום יכול להגיע בצורת באנרים, אנימציות, פרסום כתבות או מודעות טקסט.

חלק גדול מאלו מגיעות דרך הרשת של גוגל (Adsense) והרשת של פייסבוק, אך ניתן גם לפעול ישירות מול המפרסמים. בסיס התשלום הוא בדרך כלל תשלום על פי לחיצה (CPC) או על פי 1,000 הופעות של המודעה / באנר (CPM, Cost Per Mile). בדומה לתוכנית שותפים, זוהי אופציה טובה עבור מי שמשקיע בתוכן ונהנה מתנועה רבה שמקורה קידום אורגני או דרך פוסטים ברשתות חברתיות. היא פחות מתאימה למי שבונה על ערוצים ממומנים (התשלומים על המודעות שלנו עשויים להתקזז מול התשלומים שנקבל על לחיצות אצלנו באתר מכיוון שמדובר באותה הקטגוריה של מילות מפתח).

אגב, בעיקרון אין מניעה לשלב בין תוכנית שותפים לבין מודעות המתבססות על מודל PPC, אך קחו בחשבון שאתר עם הרבה מאוד מודעות עשוי להבריח גולשים שכנראה לא יחזרו אליו (שימור של גולשים קיימים הוא חשוב לא פחות ממשיכת גולשים חדשים).

גוגל גם עשויה לפעול כנגד אתרים שעושים שימוש מוגזם במודעות, בעיקר אם מדובר באתרים שמופיעים בנייד (שם ישנן מגבלות על כמות התוכן שניתן להציג בכל רגע נתון בגלל המסך הצר יותר).

5. בניית ערוץ מצליח ביו-טיוב

אין ספק שכבר עכשיו אנחנו רואים יותר ויותר תוצאות ווידאו בתגובה לחיפושים בגוגל ונראה יותר ויותר כאלו גם בהמשך. מבחינת האלגוריתם של גוגל, במקרים רבים בהם הוא צריך לבחור בין הצגת דף שלוקח עשר דקות לקרוא אותו ובין סרטון מתומצת של 3 דקות, הוא ייבחר להציג קודם כל את הסרטון.

בעיקרון, ניתן להרוויח כסף ממודעות שמופיעות לפני או באמצע הסרטון כחלק מתוכנית Adsense לסרטונים, אך מכיוון שלשם זאת נדרש מספר גדול מאוד של מנויים, רבים מעדיפים לחפש ספונסרים ולשלב אותם בתוך הסרטון. לחילופין, הם יכולים למקם קישור לתוכנית שותפים בתוך התיאור של הסרטון או להציג אותו על המסך באופן בולט.

בכל המקרים, צבירת מנויים וצפיות לוקחת זמן. מעבר לאופטימיזציה בתוך יו-טיוב, ניתן גם להפיץ את הסרטונים באתרים חיצוניים, לקשר אליהם מפוסטים בפייסבוק או טוויטר ועוד. אם אין לכם ניסיון בעריכת סרטונים, ישנן כיום ברשת מגוון של תוכנות שמפשטות מאוד את העריכה (לעומת תוכנות כמו למשל פרימייר שמיועדות למשתמשים מנוסים וצרכים מקצועיים). רצוי ללמוד לפחות תוכנה אחת מכיוון שיצירת סרטונים בטייק אחד עשויה להיות יותר מאתגרת וגם פחות מרשימה.

בהצלחה!

דניאל זריהן עוסק בקידום אתרים באופן מקצועי משנת 2009 ובעל בלוג פופולרי בתחום.
את שאר הזמן אוהב להעביר עם כלי מיתר כלשהו בידיים
🙂

כתבות נוספות:

רוצים לקבל למייל עדכונים בנושאי נדל”ן, כסף והשקעות?

הירשמו לניוזלטר שלנו –

דילוג לתוכן